Friday, January 1, 2010

2010

Its 2010!...memang giler ramai update blog...citer pasal vision and goal....Gua pun nak citer pasal vision gua jugak for this year....Tahun ni...gua and the 1980's gang will officially be remaja 30 TAHUN!  sangat giler kan...arrgghh bai bai TWENTIES...

Alhamdulillah...gua dapat settlekan..apa yg gua patut settlekan dlm age TWENTIES... tak dapatla cover everything...tapi kire boleh la..

gua ada 5 hajat to accomplish this year:
  • solat awal waktu....gua dah tulis sini..gua kena buatla..
  • pakai contact lense to work...
  • jaga muka...last 2 years...mmg tak jaga...tadi tgk cermin...rasa kesian kat diri sendiri...
  • minum air masak banyak2...ulser free this year?
  • basuh baju setiap hari...

gua akan carry forward 5 habit gua since last year:
  • duit makan = 10 ringgit sehari...duit baju/foya2 = 70 ringgit sebulan....ada lebih gua simpan
  • tidor awal..bgn awal kemas umah...
  • saving = tak payah ckp la berapa...tapi maintain simpan
  • to avoid stress...everytime boss marah..atau ada member2 yg nak show off - buat dek!
  • tak berapa amek tahu..bende kecek2...if u know what i mean..wink

gua akan cancel 5 tabiat buruk gua yg gua detect last year:
  • lambat gi keje
  • lambat zohor...asar awal...
  • isi minyak keta..awal2...takyah tunggu tank tunjuk merah
  • charge handphone malam2...
  • oklaa..utk keamanan sejagat...gua try top up credit gua...ok?

ok..for blogging category...gua akan convert this blog into more casual/santai blog this year...nak ckp byk sket..ada story..baru org bole baca...

Lastly, Good luck realizing your 2010 visions...oh yaaaa...to my new blogger friends....seriously...your blogs are so kewl...kite maintain kawan ya utk 2010!

6 comments:

zz said...

good luck fiza...

peah @ peps said...

zz 
thanks kak zaida..

Sukma SuKkma said...

salam..hye kak..hhmm nk panggil apa ek? happy 2010..semoga berjaya mencapai misi hehe..

eh,itu ari akak ceasar juga kan? bila boleh start pakai suar jeans?hihi.. ada rasa ngilu2 lg tak tang 'situ' kat jahitan tuh?

peah @ peps said...

Puan Sukma 
hahah..kakak ke..:P..panggil peah pun bole..

aah..ari tu csec...bile rasa dah muat...:)...

tapi masa starting tu..jgn lupe pakai waist trimmer / girdle..utk protect wound tu...sebab dia masih lagi dlm proses healing kan..

oo..rasa ngilu tu ..ada...kdg2 rasa gatal...tapi jgn garu..kang berparut pulak..;)

hyt said...

ooo zz tuh kak zeda ek..
bagus laa azam fiza.. ciri2 yg baik nih..
yati je yg tak setkn azam lagi..
kecuali nk beli gak jeans idaman.. hehhehe :)

peah @ peps said...

hyt 
hopefully dapat accomplish..

...jeans idaman...azam yg kewl ni...

Notice Board

The original path of Cik Peah's blog is:


comments pasted at http://peps-hellkitchen.blogspot.sg will not be seen by the owner.
Thanks for reading and enjoy your blogging day.